Filmek a hangulatodra szabva

Halálos iramban

16+ karika
The Fast and the Furious

Mesterszám

6.810 6.7 6.4
257 067 vélemény alapján

Szerintem

Dominic Toretto napközben elképesztő teljesítményű versenykocsikat rak össze. A márka kevésbé számít, mint az a kompjúter-vezérelt üzemanyag befecskendezés, amitől ezek a gépek repülnek. Éjszaka Dom saját földi rakétáját vezeti, és 10 000 dollárt kaszál, ha valaki ki meri őt hívni egy versenyre. Egy ilyen éji verseny egyszerre utcabál, törzsi összejövetel és csatatér, csupa adrenalin, szexuális feszültség és nyers, fékezhetetlen sebesség. Tömeg lepi el az egyébként néptelen utcákat, hogy ünnepeljenek, őrjöngjenek és együtt legyenek. Dominic úgy feszít ebben a magas oktánszámú, törvényen kívüli közegben, mint egy rocksztár, ő a mohón felbőgő, erejüket újra meg újra próbára tévő motorok ura. Briant elvarázsolja ez az élet – a srác mohó és ő is próbára akarja tenni az erejét. Büszke a dörzsöltségére, de ennek a tömegnek ő csak zöldfülű. Mégis saját szupergépén hívja versenyre Dominicot. És megkezdődik az ádáz hajsza… Eközben egy mindenre elszánt banda hajmeresztő és életveszélyes országúti mutatványokkal, agresszív és vakmerő stílusban rabol ki értékes szállítmánnyal megrakott kamionokat. A bűnözők elképesztő ügyessége láttán a hatóságok gyanúja az éjszakai versenyzőkre terelődik…

Kritika


Vin Diesel újra Halálos iramban nyomul!

Hamarosan a mozikban landol a Halálos iramban negyedik része, melyben visszatér az összes eredeti szereplő.

Nincs vetítési időpont.

Extra tartalmak

Autó

Az autó (elnevezése az automobile rövidítése, a görög auto-: ön- előtagból és a latin mobilis: mozgó, mozgatható szóból) egy olyan földön közlekedő, kerekeken guruló jármű, amely saját hajtóművel önerőből képes mozgásra, nem egy másik jármű vagy állat mozgatja. Hétköznapi jelentésében az autó a gépkocsi, egy kerekeken guruló, saját motorja által hajtott jármű. A legtöbb meghatározás olyan szabályszerűségekkel írja le, mint amit elsősorban aszfaltútra terveztek, 1-8 utast szállíthat, jellemzően négy kerékkel rendelkezik, és felépítése a személyszállításra inkább alkalmassá teszi, mint áruszállításra.[1] Mindazonáltal a leírások pontossága nem tökéletes az eltérő feladatokra létrehozott, számos különböző gépkocsitípus miatt. Az autó viszonylag gyorsan kilépett az egyszerű szárazföldi jármű szerepköréből, amit csak közlekedésre használnak, és jelentős kulturális, valamint emocionális értékkel rendelkező, életmódot befolyásoló státuszszimbólummá emelkedett, kiváltképp az átlagosnál igényesebb vagy gyorsabb változatai. Hamar megjelent a motorsportban is, a feltalálását követő pár évtizeden belül már autóversenyeket is rendeztek. Az autózás elterjedése maga után vonta a jobb minőségű úthálózatok kiépítését is, amelyek általánosságban növelték az utazás komfortját, és csökkentették annak idejét.

Michelle Rodriguez

Mayte Michelle Rodriguez (1978. július 12. – ) latin-amerikai származású amerikai színésznő. A texasi San Antonioban született, édesapja Rafael Rodríguez Puerto Ricó-i, édesanyja Carmen Milady Pared, dominikai köztársaságbeli. Nyolcéves korában a Dominikai Köztársaságba költözött édesanyjával, majd később, tizenegy éves korától Puerto Ricóban élt, végül New Jerseyben telepedett le. Tizenhét évesen otthagyta a középiskolát, majd később mégiscsak letette az érettségit, mert rájött hogy a film világában szeretne boldogulni - igaz nem színész, hanem forgatókönyvíró és rendező szeretett volna lenni. Azért, hogy addig is közelebb legyen a filmes világhoz, rendszeresen statisztált. Azután egyszer belefutott egy hirdetésbe, miszerint egy bokszolólányról szóló alacsony költségvetésű film főszerepére keresnek alkalmas lányt. Úgy érezte, ő a megfelelő, ezért jelentkezett a meghallgatásra. Ez a film volt a Bunyós csaj, alakítását 2000-ben Oscar-díj esélyesként emlegették. A film végül nem nyerte el a díjat, de más filmfesztiválokon jól szerepelt; 2000 januárjában mutatták be a Sundance Film Festivalon (Magyarországon 2001 októberében jelent meg, kizárólag videón). Azóta több filmben alakított kemény női karaktereket, ilyen például a Lost – Eltűntek tévésorozat, a Halálos iramban, S.W.A.T. – Különleges kommandó és A Kaptár című filmek. Többször is összetűzésbe keveredett a rendőrséggel. 2002-ben lakótársa jelentette fel, hogy megverte őt, de azután visszavonta a vádat. 2003-ban azért került bíróság elé, mert többször is ittasan vezetett, lejárt jogosítvánnyal, és ehhez jött még egy cserbenhagyásos gázolás is. Mindezekért két nap elzárásra és közmunkára ítélték, három évre próbára bocsátották, illetve kötelezték, hogy vegyen részt egy három hónapos alkoholelvonó kúrán. 2005-ben Hawaii-on forgatták a Lost legújabb évadját - a sorozathoz egyébként Michelle csak egy évadra írt alá. A forgatás alatt többször kapták el gyorshajtásért, ehhez jött még az ittas vezetés gyanúja, melynek következményei pénzbüntetés és egy újabb öt napos elzárás lett. Mivel ezzel megsértette a próbára bocsátás feltételeit, Los Angelesben is kiszabtak rá hatvan napot. A megítélt közmunka és elvonókúra elmaradásai miatt 2007-ben megint elítélték: ezúttal száznyolcvan napra, és most már be is vonult letölteni büntetését. Tizennyolc nap után kiengedték - túlzsúfoltságra hivatkozva.[1][2] 2000-ben majdnem eljegyezte magát egy muszlim férfivel, majd a szakításuk után a hírek szerint korábbi filmbeli partnereivel jött össze - köztük Vin Diesellel és Colin Farrell-lel.

Paul Walker

Paul Williams Walker IV (Glendale, Kalifornia, 1973. szeptember 12. – Santa Clarita, Kalifornia, 2013. november 30.[1]) amerikai színész. Paul Walker már kétéves korában, 1975-ben szerepelt egy Pampers pelenkareklámban. Egész gyermekkorát végigkísérték a reklámfilmek. Még javában iskolába járt, amikor két különböző szerepet is eljátszott a Highway to Heaven című sorozatban, amit egy évvel később már egy mozifilm, a Monster in the Closet, majd újabb esztendő múlva a Programmed to Kill követett. 1991-ben érettségizett a Sun Valley-i keresztény középiskolában. Ezután tengerbiológiát is tanult. Az 1990-es évek második felében olyan filmekben tűnt fel, mint az Ökörikrek, a Pleasantville, a Prérifarkas Blues, A csaj nem jár egyedül vagy a Koponyák. 2001-ben lett igazán ismert Vin Diesel mellett a Halálos iramban című filmben.

Rick Yune

Rick Yune (born August 22, 1971) is an American actor, screenwriter, producer, martial artist and former model. His most notable roles have been in the movies Snow Falling on Cedars, the first Fast and Furious film The Fast and the Furious, and in the James Bond movie Die Another Day. He was part of the main cast of the Netflix original series Marco Polo until the series was cancelled on December 12th, 2016.

Vin Diesel

Vin Diesel (születési nevén Mark Sinclair Vincent) (New York, 1967. július 18. –) amerikai színész, producer és forgatókönyvíró. Szeret a vásznon igazi „keményfiúkat” alakítani, de a drámai szerepek sem állnak messze tőle. A kezdeti nehézségek ellenére mára igazi filmsztárrá nőtte ki magát. Több céget is alapított, ilyen a One Race Films, Tigon Studios és a Racetrack Records. Tartalomjegyzék 1 Élete és pályafutása 1.1 Korai évek 1.2 Kisebb szerepek (1990–1997) 1.3 Betörés Hollywoodba (1998–2000) 1.4 Pitch Black és a Brókerarcok (2000–2001) 1.5 A szupersztár (2001–2008) 1.6 Visszatérés a csúcsra (2009–2010) Élete és pályafutása[szerkesztés] Korai évek[szerkesztés] Vin Diesel 1967. július 18-án született New Yorkban. Egzotikus külsejét vér szerinti apjának köszönheti, akivel azonban sohasem találkozott. Vin Greenich Village-ben nőtt fel egy művészek számára fenntartott társasházban asztrológus édesanyja és mostohaapja felügyelete alatt. Vin még csak hároméves volt, amikor először színpadra kívánkozott. Egy cirkuszi előadáson édesanyjától elszakadva megpróbált a pódiumra jutni, hogy csatlakozzon a társulathoz. Filmek iránti szeretetét csak tovább fokozta nevelőapja, aki a New York-i egyetemen tanított és Off-Broadway darabokat rendezett, és aki gyakran magával vitte a moziba ikerfiait (Vin ikertestvérét Paulnak hívják, és filmvágóként dolgozik) és leányait. A családi indíttatás és a szereplésvágy mellett a vakszerencse vezényelte Vint a színészi pályára. A 7 éves kisfiú és unatkozó barátai azzal a szándékkal mentek be a Jane Street-i színházba, hogy szétverjék az épületet. Az elhagyatottnak tűnő épület azonban egy működő társulatnak adott otthont, és egy színházi alkalmazott hamar rendre utasította a megszeppent gézengúzokat. Büntetés helyett azonban egy-egy forgatókönyvet és 20 dollárt adott nekik, azzal a kikötéssel, hogy megtanulják a szövegüket és minden nap 4 órakor megjelenjenek a próbákon. Így lett Vinből professzionális, fizetett színész, és végre anélkül is megnevettethette az embereket, hogy az iskolai igazgatói irodába küldték volna. Diesel végül a A dinoszaurusz ajtó című darabbal debütált a Theatre for the New City színpadán. A többi gyerekszínésszel ellentétben, akik reklámokkal, tv- és filmprodukciókkal kerültek a figyelem központjába, Vin a színpadon szerzett gyakorlatot és csiszolgatta tehetségét. Nevelőapja társulata mellett olyan más Off-Off-Broadway színházakban is megfordult, mint az Amas Rep, La Mama vagy a Riverwest. Bár a munkája révén művésszé válhatott, gázsija nem biztosította a megélhetést, és 17 éves korában más anyagi forrás után kutatott. Vin 15 évesen kezdett el edzeni, és a kétéves tréning már lehetővé tette számára, hogy New York legmenőbb klubjaiban helyezkedjen el biztonsági emberként. Itt ragadt rá későbbi művészneve, Vin Diesel is. Sem a gyorsan gyarapodó izmok, sem a fenyegető és durva név nem tudta elrejteni az igazi úriembert a felszín alatt, aki az emberek laposra verése és kórházba küldése között mindig szakított időt arra, hogy Camus-t és más klasszikusokat olvasson a hátsó ajtónál. Kidobóembernek lenni kicsit olyan volt, mint szuperhőssé válni, amire régóta vágyott; megtanult bánni az emberekkel, olvasni a gesztusaikból, amit később jól hasznosíthatott a mozivásznon is. Azonban mindez kétélű fegyvernek bizonyult, bár a késő éjszakai munka lehetővé tette volna számára, hogy napközben színpadra lépjen, fenyegető fizikuma gyakran elijesztette a szereposztó rendezőket. Kisebb szerepek (1990–1997)[szerkesztés] A középiskola befejezése után Vin a New York-i Hunter főiskola színész tagozatára jelentkezett, de nevelőapja tanácsára szakot váltott. Végül az angol nyelv és irodalom szak mellett döntött, és megtanulta, hogyan kell forgatókönyveket írni. Bár Vin sosem érezte magát írónak, csak így tudta megteremteni azokat a karaktereket, akiket egyéb szerepajánlat híján saját filmjeiben később eljátszott. Nevelőapja bölcs előrelátása alapozta meg fia későbbi színészi karrierjét. 3 évvel azután, hogy Vin beiratkozott a Hunter főiskolára, végzetes lépésre szánta el magát. Tanulmányait félbehagyva Los Angelesbe utazott, hogy álmait valóra váltva, saját filmeket csinálhasson és mozisztár legyen. A New York-i színházi gyakorlat és a büszke öntudat együttesen sem hatotta meg a szereposztó direktorokat, így Vin egy telemarketinges cégnél helyezkedett el. Egy évvel később, dollárban és kereskedelmi díjakban gazdagon, de szerepek nélkül, Vin csalódottan tért vissza szülővárosába, de művészi ambíciói mit sem változtak. Hogyan forgassunk filmet egy használt autó árából? volt a könyv címe, amit Vin édesanyjától kapott ajándékba. Rick Smith könyve ráébresztette arra a fiatal színészt, hogyha nem kap szerepeket, saját filmet kell forgatnia. Vinben megvolt a tehetség és az elszántság, már csak a 11 000 dollár hiányzott, hogy el is készüljön a mű. Saját élményeire és tapasztalataira támaszkodva készítette el a Strays forgatókönyvét, egy modern történetet az örök kamaszokról és férfibarátságról. A film elkészültét anyagi és szervezési nehézségek hátráltatták, ezért egy évvel később Vin egy kisebb projekt mellett döntött. Bár a kisjátékfilm ötletét sokan nem támogatták, és megpróbálták Dieselt lebeszélni a produkcióról, 5 nap alatt összehozta a forgatókönyvet egy olyan témában, ami mindig is közel állt a szívéhez: multikulturalizmus és identitás. Ez a film volt a Sokarcú. A film forgatása mindössze 3 000 dollárba került és kevesebb, mint három napig tartott. Vin a forgatókönyv megírása és a főszerep eljátszása mellett saját maga rendezte a filmet és a produceri teendőket is ellátta. Emellett megcsinálta a zenét és főzött a stábra is. Az utómunkálatok során azonban több negatív kritika érte olyan emberektől, akik csupán a kidobóembert és a küszködő színészt látták benne, de nem a tehetséges művészt, aki valójában volt. Ezért Vin félbehagyta a vágást, és újra elővette a Strays ötletét. Nevelőapja azonban rávette a fiát, hogy fejezze be a filmet, és végül be is mutatták egy 200 fős közönségnek a manhattani Anthology Film Archívumban. Később a film meghívást kapott a Cannes-i filmfesztiválra is, s az életében először Európába látogató Vin minden egyes telt házas vetítés után hatalmas tapsot kapott. A tehetség, művészet és elhivatottság végre elismerésre talált. Cannes után Vin visszatért Los Angelesbe telemarketinges állásához, hogy összegyűjtse a pénzt a következő filmjéhez. Amikor barátjával, John Seale-lel már közel 50 000 dollárt kerestek víz alatt is használható szerszámok eladásával, Vin és cége, a One Race Productions elkezdte a forgatást. Az utómunkálatokra Robert Redford filmfesztiválja, a Sundance biztosította az anyagi fedezetet. Bár a Kívülállók nem nyert díjat és forgalmazóra sem talált a Sundance Filmfesztivál mégis meghatározó Vin életében. Itt találkozott ugyanis Ted Fields producerrel, aki felkérte egy, a kidobóemberek életéről szóló film forgatókönyvének megírására, illetve később ő juttatta el Vinhez a Pitch Black forgatókönyvét. Betörés Hollywoodba (1998–2000)[szerkesztés] Vin Londonba repült, hogy eljátssza Caparzo közlegény szerepét a Ryan közlegény megmentése című háborús eposzban. A forgatás előtt a többi szereplőhöz hasonlóan egy öt napos kemény katonai kiképzésen vett részt, hogy jobban felkészüljön arra szerepre, amit Steven Spielberg külön az ő számára íratott bele a forgatókönyvbe. Bár a szerep kicsi volt és Caparzo a első halálos áldozat Tom Hanks csapatából, ez volt az első nagy hollywoodi produkciója, továbbá együtt dolgozhatott a második forgatócsoporttal, és néhány általa forgatott jelenet belekerült a film végső változatába. A film mellett készítette el a Doormen forgatókönyvét, amiből azonban a mai napig nem készült film. Diesel következő munkáját is a Sokarcúnak köszönhetően nyerte el. Brad Bird rendező Ted Hughes gyerekkönyvéből készített rajzfilmet. A Szuperhaver egy jószívű, de félreértett óriás robot történetét meséli el. Bird asszisztense korábban Vinnel dolgozott a Sundance fesztiválon, így amikor a rendező a szereposztást készítette, odaadta neki a rövidfilm egy példányát, meggyőzve arról, hogy Vin egyedi, érdes, mély hangja tökéletes a robot számára. A rendező és a producerek annyira elégedettek voltak vele, hogy azonnal szerződtették Vint a produkcióhoz, és biztosították Vin helyét a jövőbeli nagy sztárok listáján. A Szuperhaver volt Vin első animációs filmje, ahol csak a hangjára számíthatott. A napi 6-10 órás kemény munka után a színész órákig képtelen volt megszólalni. A szenvedés meghozta gyümölcsét, hiszen erre a munkájára a legbüszkébb a színész. A film azonban a pozitív kritikák és díjak ellenére is megbukott a mozipénztáraknál. A bűvös kard – Camelot nyomában bukása után ugyanis a Warner Bros. nem mert nagyobb összeget szánni a film marketingjére. Pitch Black és a Brókerarcok (2000–2001)[szerkesztés] Amíg Vin tovább finomította a Doormen forgatókönyvét, produkciós partnere, George Zakk egy új forgatókönyvre hívta fel a figyelmét. Ez volt a Pitch Black - 22 évente sötétség, történet egy űrhajótörés túlélőiről, akik egy látszólag kihalt bolygón landolnak. Dieselt igazán az ragadta meg a projectben, hogy a szörnyek és a speciális effektusok helyett a film a szereplőkre és a jellemük fejlődésére összpontosított. Azonban a filmet gyártó USA Films ismertebb színészt akart megnyerni Richard B. Riddick, szökött fegyenc és gyilkos szerepére. A rendező, David Twohy és a producer, Ted Fields azonban kitartott az ismeretlen művész mellett, aki meghallgatások sorozatával végül elnyerte a produkciós cég bizalmát. Diesel készen állt arra, hogy eljátssza, a ragadozó nagymacska, Riddicket. Addigi edzésprogramját megváltoztatva jógázni kezdett. Testalkatát változtatta képes volt rugalmasabbá, kecsesebbé tenni a mozgását, és klasszikus zenét hallgatott, hogy szellemében is Riddickké válhasson. A Ryan közlegény premierjét is ki kellett hagynia a távoli Ausztráliában zajló forgatás miatt. Az alacsony költségvetésű (23 000 000 dollár) Pitch Blacket részben Coober Pedy sivatagi kisvárosban és környékén, a Hold felszínére emlékeztető Moon Plain síkságon rögzítették, ahol korábban a Mad Max - Az Igazság Csarnokán innen és túl című filmet is forgatták. A forgatás végül a Warner Roadshow stúdiójában fejeződött be. Vin "method acting" megközelítése azonnal feszültséget teremtett a forgatás során, amikor szerepe szerint Riddick a legtávolságtartóbb és legfélelmetesebb volt. Ezt csak fokozta, hogy a stábnak állandóan hideg vízzel kellett locsolnia a színészeket, hogy izzadságot mímeljenek az ausztrál télben. Persze nem ez volt az egyetlen fizikai büntetés, amit elszenvedett a szerepéért. Majdnem az összes akciójelenetét ő csinálta és számos sérüléssel gazdagodott. A rendezőt is meglepve egy darab kötéllel Vin megcsinálta a vállkifordítós jelenetet, a bilincs azonban néhány centivel szűkebbnek bizonyult a kelleténél, és a CGI szakemberek fejezték be a filmen látható lélegzetelállító mutatványt. Legközelebb a Brókerarcok című filmben állt kamerák elé, mint Chris Varick, a bőbeszédű New York-i bróker. A produkció főszerepét Giovanni Ribisi játszotta a Ryan közlegény megmentéséből, aki állást vállal egy illegális brókerügynökségnél, majd a hatósággal együttműködve leleplezi azt. Vinnek ugyan csak egy mellékszerep jutott, de lehetősége volt öltönybe bújni és egy komoly szerepet eljátszva bebiztosítania magát az akcióhős kategória ellen. Mint biztonsági őr, divatos klubokban már volt alkalma megismerni ezeket a magas jövedelmű, magas hatásfokon égő fiatalokat és mint ex-telefonos ügynök, ismerte a rájuk nehezedő nyomást és az üzlet mámoros pillanatait is. Valójában talán azért is vállalta el ezt a filmet, hogy mintegy bocsánatot nyerjen korábbi értelmetlen munkája miatt. Emelkedő csillagára Harry Weinstein, a Miramax mindenható főnöke is felfigyelt, és 2 filmre szóló szerződést ajánlott Dieselnek: egy apró mellékszerep a készülő Ben Affleck szuperprodukcióban, majd főszerep egy másik filmben. Vin azonban nem volt megelégedve a Hulla, hó, telizsák-béli karakterével, és szerette volna átírni a szerepet, a veterán rendező, John Frankenheimer ebbe azonban nem volt hajlandó beleegyezni. A részletek máig sem tisztázottak, a rendező szerint Vin nem volt hajlandó kamerák előtt levenni az ingjét, és túlzottak voltak a követelései a szereppel kapcsolatban. Vin végül is távozott a forgatásról, és az élet egy évvel később őt igazolta. Miután Vin több pénzt hagyott ott, mint amennyit valaha is látott, egy újabb olyan filmet választott, ami a mozik kasszája helyett az életrajzában hagyott maradandó nyomot. A következő szerepe Taylor Reese lett a Keménykötésűekben. Barry Pepper, aki szintén a Ryan közlegény co-starja volt, Seth Green, Andrew Davoli és Vin Diesel brooklyni maffiafőnökök fiait játsszák, akiknek egy montanai kisvárosban kell visszaszerezniük egy pénzzel teli táskát, amit Seth Green hagyott el. A filmet 1999 őszén forgatták Kanadában Lawrence Bender, a Ponyvaregény producerének felügyelete alatt. A rendezői székbe az elsőfilmes Brian Koppelman és David Levine (a Pókerarcok forgatókönyvírói) ültek. Bár Vin itt is megmutatja az izmait és szétver néhány emberkét, mégis színészi teljesítményén, változatosságán, sokoldalúságán van a hangsúly, továbbá alkalma nyílhatott John Malkovich-csal és Dennis Hopperrel együtt dolgozni. A szupersztár (2001–2008)[szerkesztés] Vin nevét 2001-ben ismerte meg a világ, mikor eljátszotta Dominic Torreto szerepét a Halálos iramban című filmben, ami az illegális, utcai versenyeket helyezte középpontba. A színésztársai Paul Walker és Michelle Rodriguez volt, akivel később szerelmi kapcsolatot ápolt. Ezután következett a Rob Cohen által rendezett xXx (2002), amiben Vin ismét csak keményfiút játszott. Ez és az egy évvel ezelőtti Halálos iramban igazi akciósztárrá tette Diesel-t és a filmek a jegypénztáraknál is hatalmas bevételeket hoztak. Még a Halálos iramban bemutatója előtt készült el a Túl mindenen című film, a New Line Cinema és Vin produkciós cége, a One Race Pictures gondozásában. Diesel a főszerep eljátszása mellett az executive produceri teendőket is magára vállalta. A film szép bevételeket produkált, ám kritikailag közel sem volt ennyire sikeres. 2004-ben Diesel visszatért Richard B. Riddick szerepében, a Riddick - A sötétség krónikája és a Riddick - A sötét düh című produkciókban, utóbbi egy félórás rajzfilm volt, ami az első és második Riddick-film közötti történéseket mutatja be. Ezen kívül ugyanebben az évben jelent meg a The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay című videojáték Xbox-ra és PC-re, amiben Vin adta Riddick fizimiskáját és egyben hangját. 2005-ben szerepelt a Gorilla bácsi című családi vígjátékban, ami szintén nagy bevételeket produkált, majd 2006-ban Sidney Lumet filmjében, a Védd magad!-ban alakította Jack DiNorscio karakterét, a szerep eljátszása érdekében több kilót szedett fel és a haját is megnövesztette. A siker nem maradt el, mind a kritikusok, mind a közönség is dicsérte Vin játékát. Ugyancsak ebben az évben feltűnt egy cameo-szerepben a Halálos iramban: Tokiói hajsza című filmben. Korábban felajánlották neki, hogy szerepelhet a Halálos iramban folytatásában, a Halálosabb irambanban, ám ezt a kérést visszautasította, ahogyan az xXx2 - A következő fokozat főszerepét is. 2006 márciusában bejelentette, szeretne folytatást készíteni A sötétség krónikájához, de ezután csak 2008-09-ben lehetett hallani a forgatókönyv elkészültéről, a forgatást még nem kezdték meg. 2007-ben Diesel visszautasította a Hitman – A bérgyilkos szerepét, hogy eljátszhassa a zsoldos Toorop szerepét a Babylon A.D. című sci-fi produkcióban. A film bemutatása után nagyot bukott, a rendező szerint több jelenetet kivágtak belőle, így a színészi játékok és az akciójelenetek nagy része is a kukában végezte. Visszatérés a csúcsra (2009–2010)[szerkesztés] 2009-ben Vin újra feltűnik Paul Walker és Michelle Rodriguez oldalán a Halálos iram című filmben, ismét csak Dominic Torreto szerepében. Ezen kívül ugyanebben az évben a boltokba kerül a Diesel kiadója által megjelentett Wheelman című akciójáték, amiben Vin egy sofőrt alakít, aki egy bandaháború közepén találja magát, filmadaptáció is vele párhuzamosan érkezik. Áprilisban pedig világot lát a Riddick-játék folytatása, a The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena is. 2010-ben Vin leforgatja a Hannibal the Conqueror című filmet, amit maga ír és rendez. Valamint a Riddick 3 és az xXx 3 is érkezik és nemrég felreppent a hír, hogy Vin elkészíti a Gorilla bácsi folytatását.

Vin Diesel

Vin Diesel was born in New York City. He was raised by his astrologer/psychologist mother, Delora Sherleen (Sinclair), and adoptive father, Irving H. Vincent, an acting instructor and theater manager, in an artist's housing project in New York's Greenwich Village. He never knew his biological father. His first break in acting happened by chance, when at the age of seven he and his friends broke into a theatre to vandalize it. A woman stopped them and offered them each a script and $20, on the condition that they would attend everyday after school. From there, Vin's fledgling career progressed from the New York repertory company run by his father, to the Off-Off-Broadway circuit. At age 17 and already sporting a well-honed physique, he became a bouncer at some of New York's hippest clubs to earn himself some extra cash. It was at this time that he changed his name to Vin Diesel. Following high school, Vin enrolled as an English major at Hunter College, but dropped out after three years to go to Hollywood to further his acting career. Being an experienced theatre actor did not make any impression in Hollywood and after a year of struggling to make his mark, he returned to New York. His mother then gave him a book called "Feature Films at used Car Prices" by Rick Schmidt. The book showed him that he could take control of his career and make his own movies. He wrote a short film based on his own experiences as an actor, called _Multi-Facial (1995)_ (qv), which was shot in less than three days at a cost of $3,000. _Multi-Facial (1995)_ (qv) was eventually accepted for the 1995 Cannes Film Festival where it got a tumultuous reception. Afterwards, Vin returned to Los Angeles and raised almost $50,000 through telemarketing to fund the making of his first feature, _Strays (1997)_ (qv). Six months after shooting, the film was accepted for the 1997 Sundance Film Festival, and although it received a good reception, it did not sell as well as hoped. Yet again Vin returned disappointed to New York only to receive a dream phone call. 'Steven Spielberg' (qv) was impressed by _Multi-Facial (1995)_ (qv) and wanted to meet Vin, leading him to be cast in _Saving Private Ryan (1998)_ (qv). _Multi-Facial (1995)_ (qv) earned Vin more work, when the director of _The Iron Giant (1999)_ (qv) saw it and decided to cast Vin in the title role. From there, Vin's career has steadily grown, with him securing his first lead role as Richard B. Riddick in the sci-fi film _Pitch Black (2000)_ (qv). That role has earned him a legion of devoted fans and the public recognition he deserves.

Tudtad?

A Műkincsvadászok bemutatóját eredetileg 2013 decemberére tervezték, még a nagy díjátadók előtt, de George Clooney úgy látta, hogy a speciális effektek még javításra szorulnak, és így nem fognak díjat nyerni. Ezért a stúdió a következő év februárjára halasztotta a premiert.

Tudtad?

Ralph Fiennes és Felicity Jones apát és lányát alakította a Kisvárosi Rock 'n' Roll című filmben. A titokzatos szeretőben viszont egy párt alkotnak, amin Jones-nak eleinte furcsa volt, Fiennes viszont lazán legyintett: "Ugyan már! Ez csak egy szerep!"

Tudtad?

Kate Winslet már öt hónapos terhes volt, amikor A beavatottat forgatták. Habár csak négy hétig kellett a kamerák előtt lennie, egy idő után a teljes alakos felvételeken iPaddel és mappákkal takarta el egyre növekvő pocakját.

Tudtad?

Katy Perry eljátszhatta volna Julie-Ann szerepét A hang ereje című filmben, de visszautasította.

Tudtad?

A nimfomániás a harmadik része Lars Von Trier "Depresszió-trilógiájának", melynek első része az Antikrisztus, második a Melankólia (2011). Mindhárom film Charlotte Gainsbourg főszereplésével készült.

Kommentek