Filmek a hangulatodra szabva

xXx

16+ karika
Triple X

Mesterszám

6.810 - 6.8
14 vélemény alapján

Szerintem

Tetoválások, borotvált fej, a tekintélyelvűség minden formáját elutasító, szélsőséges magatartás. Neve kezdőbetűje, az X, melyet nyakszirtje bőrébe égetett, méghozzá triplán, éppen olyan extrém, mint ő maga. Xander Cage – alias xXx – saját hátborzongató „mutatványairól” szóló web-videók árusításával tölti nem épp szokványos életét. Az egyik felvételen például ejtőernyővel ugrik ki egy 200 méter magas hídról a mélybe zuhanó, lopott autóból… Csupa hatásvadász, életveszélyes vállalkozás, melyek csupán rajongói és barátai körében emelik népszerűségét: a férfi egyre gyakrabban kerül összeütközésbe a törvénnyel.
Xander nem sejti, hogy Augustus Gibbons, a Nemzetbiztonsági Hivatal (NSA) ügynöke folyamatos megfigyelés alatt tartja. Az őszbe hajló, ám annál elszántabb Gibbons és az NSA nehéz helyzetbe kerül, mikor egy magát Anarchia 99-nek nevező csoport meggyilkolja egyik beépített emberüket Prágában. A szervezet vezetői a valamikori orosz katonai parancsnok, Jorgi és gyönyörű, de könyörtelen barátnője, Jelena.
Gibbonsnak pótolnia kell elveszített prágai emberét, aki – vagy beépülve az Anarchia 99-be, vagy más módon – megakadályozná a szervezetet céljai elérésében. Gibbons ügynök ideális jelöltre akad Xander Cage személyében, akinek szokatlan életmódja és bámulatra méltó fizikai adottságai tökéletesen alkalmassá teszik a feladatra – pontosabban szólva tennék, ha a legcsekélyebb hajlandóságot is mutatná az új szerepkör iránt. X tiltakozását látva az NSA és Gibbons – aki meg van győződve róla, hogy bárkit meg lehet változtatni, legyen mégoly reménytelennek tűnő eset – belekényszeríti Cage-et a prágai ügynök szerepébe, új személyazonossággal és fedőnévvel látva el őt: xXx…

Nincs vetítési időpont.

Extra tartalmak

Asia Argento

Asia Argento, eredeti nevén Aria Maria Vittoria Rossa Argento (Róma, 1975. szeptember 20. –) olasz színésznő, énekesnő, modell és rendező. Legismertebb filmje az XXX, melyben Vin Diesel oldalán játszott. Apja Dario Argento olasz filmrendező, tőle kapta első komolyabb filmes szerepét a Trauma című thrillerben.

Asia Argento

Asia Argento was born in Rome, Italy, into a family of actors and filmmakers, both occupations which she has herself pursued. She made her debut when she was only nine years old in 'Sergio Citti' (qv)'s _"Sogni e bisogni" (1985)_ (qv). In 1988 she had the leading role in 'Cristina Comencini' (qv)'s first film, _Zoo (1988)_ (qv), and was part of the cast of _La chiesa (1989)_ (qv), directed by 'Michele Soavi' (qv). The following year she played 'Nanni Moretti' (qv)'s daughter in _Palombella rossa (1989)_ (qv) (also directed by Moretti). It was with _Le amiche del cuore (1992)_ (qv), written and directed by 'Michele Placido' (qv), that Asia's career really took off and she was able to move on from playing very young girls to more mature, complex roles. The movie was well-received at the Cannes International Film Festival. In _Trauma (1993)_ (qv), she worked for the first time with her father, famed Italian horror director 'Dario Argento' (qv) (her mother is one of Argento's favorite actresses, 'Daria Nicolodi' (qv), playing an anorexic girl in search of her parents' killer. _Il fantasma dell'opera (1998)_ (qv) is the third film she has made with her father, the others being _Trauma (1993)_ (qv) (filmed in the US) and _La sindrome di Stendhal (1996)_ (qv). Asia's absorbed, intense style of acting was well-used in 'Giuseppe Piccioni' (qv)'s _Condannato a nozze (1993)_ (qv). In 1993 she co-starred in 'Carlo Verdone' (qv)'s _Perdiamoci di vista (1994)_ (qv) in which she played Arianna, a physically disabled girl--an intricate, difficult role that won her the David di Donatello for best actress (1993-1994). She also had a featured role in the international cast of _La reine Margot (1994)_ (qv), directed by 'Patrice Chéreau' (qv). In 1995 she worked with 'Michel Piccoli' (qv) in 'Peter Del Monte' (qv)'s _Compagna di viaggio (1996)_ (qv), which again won her a David di Donatello and a Grolla d'oro. In 1994 Asia turned her hand to directing and turned out two short films: "Prospettive" (an episode of the film _DeGenerazione (1994)_ (qv)) and "A ritroso". In 1996 she directed a documentary on her father and, in 1998, one on cult director 'Abel Ferrara' (qv), _Abel/Asia (1998)_ (qv), which won an award at the Rome Film Festival. In 1999 Asia made her feature-directing debut with _Scarlet Diva (2000)_ (qv), in which she was the leading actress and author of the screenplay. The film was released in May 2000 in Italy and the rest of the world. It won an award at the Williamsburg Film Festival in Brooklyn, New York. In 2001, after directing a number of music videos, she gave birth to her first daughter, Anna Lou. In 2002 she starred in _La sirčne rouge (2002)_ (qv) by 'Olivier Megaton' (qv) with 'Jean-Marc Barr (I)' (qv) and the action thriller _xXx (2002)_ (qv), directed by 'Rob Cohen (I)' (qv), with 'Vin Diesel' (qv). Asia is also the author of a number of short stories published in many prestigious magazines such as "Dynamo," "L'Espresso," "Sette," and "Village," Her first novel, "I Love You, Kirk," was published in Italy by Frassinelli Editrice in October 1999 and in France by Florent Massot in 2001.

National Security Agency

A National Security Agency (NSA, magyarul Nemzetbiztonsági Ügynökség) az Amerikai Egyesült Államok rádióelektronikai, jelhírszerzéssel foglalkozó (SIGINT) hírszerző szervezete, az Egyesült Államok Hírszerző Közösségének az egyik legnagyobb költségvetésű és létszámú tagja, önálló nemzetbiztonsági szolgálat. Az Amerikai Védelmi Minisztérium alárendeltségében működik. Tevékenységi körébe tartozik a külföldre irányuló rádiófelderítés tervezése, koordinálása, irányítása, beleértve az internetes forgalom ellenőrzését, valamint a hazai információbiztonság (INFOSEC) védelme, a kriptográfia, azaz a külföldi rejtjelfejtés és a hazai rejtjelzés biztonságának védelme. 1952. november 4-én hozta létre Harry S. Truman elnök főleg az addig a Külügyminisztérium alá tartozó rádiótechnikai felderítő szervezetek összevonásával és a Védelmi Minisztérium irányítása alá helyezésével. Az NSA volt az egyik főszereplője a még a hidegháborúban indult, de utána is évtizedeken át folytatott ECHELON műveletnek is, amelyben az Egyesült Államok és Nagy-Britannia biztonsági együttműködési egyezménye alapján (UKUSA Security Agreement) még további három ország, Ausztrália, Kanada és Új-Zéland vett részt, és amelynek fő tevékenysége a kereskedelmi távközlési műholdak adatforgalmának ellenőrzése volt. Mára ez a tevékenység minden bizonnyal alaposan átalakult. Az NSA-nak nem tartozik a hatáskörébe az emberi erőforrásokkal folytatott hírszerzés, a HUMINT mint például a CIA és a DIA esetében. Ezzel szemben a feladata koordinálni a többi titkosszolgálat tevékenységének SIGINT elemeit.[3] Erre a koordináló tevékenységre hozták létre az NSA igazgatója vezetésével a Central Security Service (Központi Biztonsági Szolgálat, CSS) nevű szervezetet. Az NSA igazgatója emellett a United States Cyber Command (USCYBERCOM), az Egyesült Államok Kiberhadviselési Parancsnokságának a főnöke is. Az NSA tevékenysége 2013 nyarán reflektorfénybe került Edward Snowden leleplezései nyomán. A titkosszolgálat tevékenységének sok részlete nyilvánosságra került, ami nagy politikai károkat okozott az Egyesült Államoknak, az NSA-t pedig több éves kárelhárító program megtervezésére és végrehajtására kényszeríti.

Samuel L. Jackson

Samuel Leroy Jackson (Washington, 1948. december 21. –) Oscar-díjra jelölt amerikai színész. Hírnevet az 1990-es évek elején szerzett néhány kritikai sikert aratott alakításával, s azóta élvonalbeli filmsztárrá és kulturális ikonná nőtte ki magát; számos sikerfilmben tűnt fel, főként akciófilmekben és thrillerekben. Jackson felesége Latanya Richardson, akitől egy lánya született. Nagy sportrajongó hírében áll, megszállott golfozó. Számtalan díjat nyert alakításaival, s több ízben jelenítették meg a média különböző formáiban, köztük filmekben, tévésorozatokban és dalokban. Jackson több mint hatvan filmben szerepelt karrierje során. Jackson elmondta, hogy azokat a szerepeket vállalja el, amiket „izgalmas nézni” és amelyeknél „érdekes karakter rejlik a sztoriban,” illetve hogy szerepeiben olyan dolgokat akar csinálni, amiket korábban még nem, amiket gyermekként látott és meg akart tenni, s most alkalma nyílik rá.[1]

Samuel L. Jackson

Samuel L. Jackson was born in Washington, D.C., to Elizabeth (Montgomery) and Roy Henry Jackson. He was raised by his mother, a factory worker. Jackson was active in the black student movement. In the seventies, he joined the Negro Ensemble Company (together with 'Morgan Freeman (I)' (qv)). In the eighties, he became well known after three movies made by 'Spike Lee' (qv) - _Do the Right Thing (1989)_ (qv), _Mo' Better Blues (1990)_ (qv) and _Jungle Fever (1991)_ (qv). Going from character player to leading man, his performance in _Pulp Fiction (1994)_ (qv) gave him an Oscar nomination for his character Jules Winnfield. Samuel usually played bad guys and drug addicts before becoming an action hero, co-starring with 'Bruce Willis' (qv) in _Die Hard: With a Vengeance (1995)_ (qv) and 'Geena Davis' (qv) in _The Long Kiss Goodnight (1996)_ (qv). Jackson received a Silver Berlin Bear for his part in the movie _Jackie Brown (1997)_ (qv) as Ordell Robbi.

Vin Diesel

Vin Diesel (születési nevén Mark Sinclair Vincent) (New York, 1967. július 18. –) amerikai színész, producer és forgatókönyvíró. Szeret a vásznon igazi „keményfiúkat” alakítani, de a drámai szerepek sem állnak messze tőle. A kezdeti nehézségek ellenére mára igazi filmsztárrá nőtte ki magát. Több céget is alapított, ilyen a One Race Films, Tigon Studios és a Racetrack Records. Vin Diesel 1967. július 18-án született New Yorkban. Egzotikus külsejét vér szerinti apjának köszönheti, akivel azonban sohasem találkozott. Vin Greenich Village-ben nőtt fel egy művészek számára fenntartott társasházban asztrológus édesanyja és mostohaapja felügyelete alatt. Vin még csak hároméves volt, amikor először színpadra kívánkozott. Egy cirkuszi előadáson édesanyjától elszakadva megpróbált a pódiumra jutni, hogy csatlakozzon a társulathoz. Filmek iránti szeretetét csak tovább fokozta nevelőapja, aki a New York-i egyetemen tanított és Off-Broadway darabokat rendezett, és aki gyakran magával vitte a moziba ikerfiait (Vin ikertestvérét Paulnak hívják, és filmvágóként dolgozik) és leányait. A családi indíttatás és a szereplésvágy mellett a vakszerencse vezényelte Vint a színészi pályára. A 7 éves kisfiú és unatkozó barátai azzal a szándékkal mentek be a Jane Street-i színházba, hogy szétverjék az épületet. Az elhagyatottnak tűnő épület azonban egy működő társulatnak adott otthont, és egy színházi alkalmazott hamar rendre utasította a megszeppent gézengúzokat. Büntetés helyett azonban egy-egy forgatókönyvet és 20 dollárt adott nekik, azzal a kikötéssel, hogy megtanulják a szövegüket és minden nap 4 órakor megjelenjenek a próbákon. Így lett Vinből professzionális, fizetett színész, és végre anélkül is megnevettethette az embereket, hogy az iskolai igazgatói irodába küldték volna. Diesel végül a A dinoszaurusz ajtó című darabbal debütált a Theatre for the New City színpadán. A többi gyerekszínésszel ellentétben, akik reklámokkal, tv- és filmprodukciókkal kerültek a figyelem központjába, Vin a színpadon szerzett gyakorlatot és csiszolgatta tehetségét. Nevelőapja társulata mellett olyan más Off-Off-Broadway színházakban is megfordult, mint az Amas Rep, La Mama vagy a Riverwest. Bár a munkája révén művésszé válhatott, gázsija nem biztosította a megélhetést, és 17 éves korában más anyagi forrás után kutatott. Vin 15 évesen kezdett el edzeni, és a kétéves tréning már lehetővé tette számára, hogy New York legmenőbb klubjaiban helyezkedjen el biztonsági emberként. Itt ragadt rá későbbi művészneve, Vin Diesel is. Sem a gyorsan gyarapodó izmok, sem a fenyegető és durva név nem tudta elrejteni az igazi úriembert a felszín alatt, aki az emberek laposra verése és kórházba küldése között mindig szakított időt arra, hogy Camus-t és más klasszikusokat olvasson a hátsó ajtónál. Kidobóembernek lenni kicsit olyan volt, mint szuperhőssé válni, amire régóta vágyott; megtanult bánni az emberekkel, olvasni a gesztusaikból, amit később jól hasznosíthatott a mozivásznon is. Azonban mindez kétélű fegyvernek bizonyult, bár a késő éjszakai munka lehetővé tette volna számára, hogy napközben színpadra lépjen, fenyegető fizikuma gyakran elijesztette a szereposztó rendezőket. Kisebb szerepek (1990–1997)[szerkesztés] A középiskola befejezése után Vin a New York-i Hunter főiskola színész tagozatára jelentkezett, de nevelőapja tanácsára szakot váltott. Végül az angol nyelv és irodalom szak mellett döntött, és megtanulta, hogyan kell forgatókönyveket írni. Bár Vin sosem érezte magát írónak, csak így tudta megteremteni azokat a karaktereket, akiket egyéb szerepajánlat híján saját filmjeiben később eljátszott. Nevelőapja bölcs előrelátása alapozta meg fia későbbi színészi karrierjét. 3 évvel azután, hogy Vin beiratkozott a Hunter főiskolára, végzetes lépésre szánta el magát. Tanulmányait félbehagyva Los Angelesbe utazott, hogy álmait valóra váltva, saját filmeket csinálhasson és mozisztár legyen. A New York-i színházi gyakorlat és a büszke öntudat együttesen sem hatotta meg a szereposztó direktorokat, így Vin egy telemarketinges cégnél helyezkedett el. Egy évvel később, dollárban és kereskedelmi díjakban gazdagon, de szerepek nélkül, Vin csalódottan tért vissza szülővárosába, de művészi ambíciói mit sem változtak. Hogyan forgassunk filmet egy használt autó árából? volt a könyv címe, amit Vin édesanyjától kapott ajándékba. Rick Smith könyve ráébresztette arra a fiatal színészt, hogyha nem kap szerepeket, saját filmet kell forgatnia. Vinben megvolt a tehetség és az elszántság, már csak a 11 000 dollár hiányzott, hogy el is készüljön a mű. Saját élményeire és tapasztalataira támaszkodva készítette el a Strays forgatókönyvét, egy modern történetet az örök kamaszokról és férfibarátságról. A film elkészültét anyagi és szervezési nehézségek hátráltatták, ezért egy évvel később Vin egy kisebb projekt mellett döntött. Bár a kisjátékfilm ötletét sokan nem támogatták, és megpróbálták Dieselt lebeszélni a produkcióról, 5 nap alatt összehozta a forgatókönyvet egy olyan témában, ami mindig is közel állt a szívéhez: multikulturalizmus és identitás. Ez a film volt a Sokarcú. A film forgatása mindössze 3 000 dollárba került és kevesebb, mint három napig tartott. Vin a forgatókönyv megírása és a főszerep eljátszása mellett saját maga rendezte a filmet és a produceri teendőket is ellátta. Emellett megcsinálta a zenét és főzött a stábra is. Az utómunkálatok során azonban több negatív kritika érte olyan emberektől, akik csupán a kidobóembert és a küszködő színészt látták benne, de nem a tehetséges művészt, aki valójában volt. Ezért Vin félbehagyta a vágást, és újra elővette a Strays ötletét. Nevelőapja azonban rávette a fiát, hogy fejezze be a filmet, és végül be is mutatták egy 200 fős közönségnek a manhattani Anthology Film Archívumban. Később a film meghívást kapott a Cannes-i filmfesztiválra is, s az életében először Európába látogató Vin minden egyes telt házas vetítés után hatalmas tapsot kapott. A tehetség, művészet és elhivatottság végre elismerésre talált. Cannes után Vin visszatért Los Angelesbe telemarketinges állásához, hogy összegyűjtse a pénzt a következő filmjéhez. Amikor barátjával, John Seale-lel már közel 50 000 dollárt kerestek víz alatt is használható szerszámok eladásával, Vin és cége, a One Race Productions elkezdte a forgatást. Az utómunkálatokra Robert Redford filmfesztiválja, a Sundance biztosította az anyagi fedezetet. Bár a Kívülállók nem nyert díjat és forgalmazóra sem talált a Sundance Filmfesztivál mégis meghatározó Vin életében. Itt találkozott ugyanis Ted Fields producerrel, aki felkérte egy, a kidobóemberek életéről szóló film forgatókönyvének megírására, illetve később ő juttatta el Vinhez a Pitch Black forgatókönyvét. Betörés Hollywoodba (1998–2000)[szerkesztés] Vin Londonba repült, hogy eljátssza Caparzo közlegény szerepét a Ryan közlegény megmentése című háborús eposzban. A forgatás előtt a többi szereplőhöz hasonlóan egy öt napos kemény katonai kiképzésen vett részt, hogy jobban felkészüljön arra szerepre, amit Steven Spielberg külön az ő számára íratott bele a forgatókönyvbe. Bár a szerep kicsi volt és Caparzo az első halálos áldozat Tom Hanks csapatából, ez volt az első nagy hollywoodi produkciója, továbbá együtt dolgozhatott a második forgatócsoporttal, és néhány általa forgatott jelenet belekerült a film végső változatába. A film mellett készítette el a Doormen forgatókönyvét, amiből azonban a mai napig nem készült film. Diesel következő munkáját is a Sokarcúnak köszönhetően nyerte el. Brad Bird rendező Ted Hughes gyerekkönyvéből készített rajzfilmet. A Szuperhaver egy jószívű, de félreértett óriás robot történetét meséli el. Bird asszisztense korábban Vinnel dolgozott a Sundance fesztiválon, így amikor a rendező a szereposztást készítette, odaadta neki a rövidfilm egy példányát, meggyőzve arról, hogy Vin egyedi, érdes, mély hangja tökéletes a robot számára. A rendező és a producerek annyira elégedettek voltak vele, hogy azonnal szerződtették Vint a produkcióhoz, és biztosították Vin helyét a jövőbeli nagy sztárok listáján. A Szuperhaver volt Vin első animációs filmje, ahol csak a hangjára számíthatott. A napi 6-10 órás kemény munka után a színész órákig képtelen volt megszólalni. A szenvedés meghozta gyümölcsét, hiszen erre a munkájára a legbüszkébb a színész. A film azonban a pozitív kritikák és díjak ellenére is megbukott a mozipénztáraknál. A bűvös kard – Camelot nyomában bukása után ugyanis a Warner Bros. nem mert nagyobb összeget szánni a film marketingjére. Pitch Black és a Brókerarcok (2000–2001)[szerkesztés] Amíg Vin tovább finomította a Doormen forgatókönyvét, produkciós partnere, George Zakk egy új forgatókönyvre hívta fel a figyelmét. Ez volt a Pitch Black – 22 évente sötétség, történet egy űrhajótörés túlélőiről, akik egy látszólag kihalt bolygón landolnak. Dieselt igazán az ragadta meg a projectben, hogy a szörnyek és a speciális effektusok helyett a film a szereplőkre és a jellemük fejlődésére összpontosított. Azonban a filmet gyártó USA Films ismertebb színészt akart megnyerni Richard B. Riddick, szökött fegyenc és gyilkos szerepére. A rendező, David Twohy és a producer, Ted Fields azonban kitartott az ismeretlen művész mellett, aki meghallgatások sorozatával végül elnyerte a produkciós cég bizalmát. Diesel készen állt arra, hogy eljátssza, a ragadozó nagymacska, Riddicket. Addigi edzésprogramját megváltoztatva jógázni kezdett. Testalkatát változtatta képes volt rugalmasabbá, kecsesebbé tenni a mozgását, és klasszikus zenét hallgatott, hogy szellemében is Riddickké válhasson. A Ryan közlegény premierjét is ki kellett hagynia a távoli Ausztráliában zajló forgatás miatt. Az alacsony költségvetésű (23 000 000 dollár) Pitch Blacket részben Coober Pedy sivatagi kisvárosban és környékén, a Hold felszínére emlékeztető Moon Plain síkságon rögzítették, ahol korábban a Mad Max - Az Igazság Csarnokán innen és túl című filmet is forgatták. A forgatás végül a Warner Roadshow stúdiójában fejeződött be. Vin "method acting" megközelítése azonnal feszültséget teremtett a forgatás során, amikor szerepe szerint Riddick a legtávolságtartóbb és legfélelmetesebb volt. Ezt csak fokozta, hogy a stábnak állandóan hideg vízzel kellett locsolnia a színészeket, hogy izzadságot mímeljenek az ausztrál télben. Persze nem ez volt az egyetlen fizikai büntetés, amit elszenvedett a szerepéért. Majdnem az összes akciójelenetét ő csinálta és számos sérüléssel gazdagodott. A rendezőt is meglepve egy darab kötéllel Vin megcsinálta a vállkifordítós jelenetet, a bilincs azonban néhány centivel szűkebbnek bizonyult a kelleténél, és a CGI szakemberek fejezték be a filmen látható lélegzetelállító mutatványt. Legközelebb a Brókerarcok című filmben állt kamerák elé, mint Chris Varick, a bőbeszédű New York-i bróker. A produkció főszerepét Giovanni Ribisi játszotta a Ryan közlegény megmentéséből, aki állást vállal egy illegális brókerügynökségnél, majd a hatósággal együttműködve leleplezi azt. Vinnek ugyan csak egy mellékszerep jutott, de lehetősége volt öltönybe bújni és egy komoly szerepet eljátszva bebiztosítania magát az akcióhős kategória ellen. Mint biztonsági őr, divatos klubokban már volt alkalma megismerni ezeket a magas jövedelmű, magas hatásfokon égő fiatalokat és mint volt telefonos ügynök, ismerte a rájuk nehezedő nyomást és az üzlet mámoros pillanatait is. Valójában talán azért is vállalta el ezt a filmet, hogy mintegy bocsánatot nyerjen korábbi értelmetlen munkája miatt. Emelkedő csillagára Harry Weinstein, a Miramax mindenható főnöke is felfigyelt, és 2 filmre szóló szerződést ajánlott Dieselnek: egy apró mellékszerep a készülő Ben Affleck szuperprodukcióban, majd főszerep egy másik filmben. Vin azonban nem volt megelégedve a Hulla, hó, telizsák-béli karakterével, és szerette volna átírni a szerepet, a veterán rendező, John Frankenheimer ebbe azonban nem volt hajlandó beleegyezni. A részletek máig sem tisztázottak, a rendező szerint Vin nem volt hajlandó kamerák előtt levenni az ingjét, és túlzottak voltak a követelései a szereppel kapcsolatban. Vin végül is távozott a forgatásról, és az élet egy évvel később őt igazolta. Miután Vin több pénzt hagyott ott, mint amennyit valaha is látott, egy újabb olyan filmet választott, ami a mozik kasszája helyett az életrajzában hagyott maradandó nyomot. A következő szerepe Taylor Reese lett a Keménykötésűekben. Barry Pepper, aki szintén a Ryan közlegény co-starja volt, Seth Green, Andrew Davoli és Vin Diesel brooklyni maffiafőnökök fiait játsszák, akiknek egy montanai kisvárosban kell visszaszerezniük egy pénzzel teli táskát, amit Seth Green hagyott el. A filmet 1999 őszén forgatták Kanadában Lawrence Bender, a Ponyvaregény producerének felügyelete alatt. A rendezői székbe az elsőfilmes Brian Koppelman és David Levine (a Pókerarcok forgatókönyvírói) ültek. Bár Vin itt is megmutatja az izmait és szétver néhány emberkét, mégis színészi teljesítményén, változatosságán, sokoldalúságán van a hangsúly, továbbá alkalma nyílhatott John Malkovich-csal és Dennis Hopperrel együtt dolgozni. A szupersztár (2001–2008)[szerkesztés] Vin nevét 2001-ben ismerte meg a világ, mikor eljátszotta Dominic Torreto szerepét a Halálos iramban című filmben, ami az illegális, utcai versenyeket helyezte középpontba. A színésztársai Paul Walker és Michelle Rodriguez volt, akivel később szerelmi kapcsolatot ápolt. Ezután következett a Rob Cohen által rendezett xXx (2002), amiben Vin ismét csak keményfiút játszott. Ez és az egy évvel ezelőtti Halálos iramban igazi akciósztárrá tette Diesel-t és a filmek a jegypénztáraknál is hatalmas bevételeket hoztak. Még a Halálos iramban bemutatója előtt készült el a Túl mindenen című film, a New Line Cinema és Vin produkciós cége, a One Race Pictures gondozásában. Diesel a főszerep eljátszása mellett az executive produceri teendőket is magára vállalta. A film szép bevételeket produkált, ám kritikailag közel sem volt ennyire sikeres. 2004-ben Diesel visszatért Richard B. Riddick szerepében, a A sötétség krónikája és a Riddick - A sötét düh című produkciókban, utóbbi egy félórás rajzfilm volt, ami az első és második Riddick-film közötti történéseket mutatja be. Ezen kívül ugyanebben az évben jelent meg a The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay című videojáték Xbox-ra és PC-re, amiben Vin adta Riddick fizimiskáját és egyben hangját. 2005-ben szerepelt a Gorilla bácsi című családi vígjátékban, ami szintén nagy bevételeket produkált, majd 2006-ban Sidney Lumet filmjében, a Védd magad!-ban alakította Jack DiNorscio karakterét, a szerep eljátszása érdekében több kilót szedett fel és a haját is megnövesztette. A siker nem maradt el, mind a kritikusok, mind a közönség is dicsérte Vin játékát. Ugyancsak ebben az évben feltűnt egy cameoszerep a Halálos iramban: Tokiói hajsza című filmben. Korábban felajánlották neki, hogy szerepelhet a Halálos iramban folytatásában, a Halálosabb irambanban, ám ezt a kérést visszautasította, ahogyan az xXx2 - A következő fokozat főszerepét is. 2006 márciusában bejelentette, szeretne folytatást készíteni A sötétség krónikájához, de ezután csak 2008-09-ben lehetett hallani a forgatókönyv elkészültéről, a forgatást még nem kezdték meg. 2007-ben Diesel visszautasította a Hitman – A bérgyilkos szerepét, hogy eljátszhassa a zsoldos Toorop szerepét a Babylon A.D. című sci-fi produkcióban. A film bemutatása után nagyot bukott, a rendező szerint több jelenetet kivágtak belőle, így a színészi játékok és az akciójelenetek nagy része is a kukában végezte. Visszatérés a csúcsra (2009–2010)[szerkesztés] 2009-ben Vin újra feltűnik Paul Walker és Michelle Rodriguez oldalán a Halálos iram című filmben, ismét csak Dominic Torreto szerepében. Ezen kívül ugyanebben az évben a boltokba kerül a Diesel kiadója által megjelentett Wheelman című akciójáték, amiben Vin egy sofőrt alakít, aki egy bandaháború közepén találja magát, filmadaptáció is vele párhuzamosan érkezik. Áprilisban pedig világot lát a Riddick-játék folytatása, a The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena is. 2010-ben Vin leforgatja a Hannibal the Conqueror című filmet, amit maga ír és rendez. Valamint a Riddick 3 és az xXx 3 is érkezik és nemrég felreppent a hír, hogy Vin elkészíti a Gorilla bácsi folytatását.

Vin Diesel

Vin Diesel was born Mark Sinclair in Alameda County, California, along with his fraternal twin brother, 'Paul Vincent (IV)' (qv). He was raised by his astrologer/psychologist mother, Delora Sherleen (Sinclair), and adoptive father, Irving H. Vincent, an acting instructor and theater manager, in an artist's housing project in New York City's Greenwich Village. He never knew his biological father. His mother is white (with English, German, Scottish, and Irish ancestry), and his adoptive father is African-American; referring to his biological father's background, Diesel has said that he himself is "definitely a person of colour". His first break in acting happened by chance, when at the age of seven he and his friends broke into a theatre to vandalize it. A woman stopped them and offered them each a script and $20, on the condition that they would attend everyday after school. From there, Vin's fledgling career progressed from the New York repertory company run by his father, to the Off-Off-Broadway circuit. At age seventeen and already sporting a well-honed physique, he became a bouncer at some of New York's hippest clubs to earn himself some extra cash. It was at this time that he changed his name to Vin Diesel. Following high school, Vin enrolled as an English major at Hunter College, but dropped out after three years to go to Hollywood to further his acting career. Being an experienced theatre actor did not make any impression in Hollywood and after a year of struggling to make his mark, he returned to New York. His mother then gave him a book called "Feature Films at used Car Prices" by Rick Schmidt. The book showed him that he could take control of his career and make his own movies. He wrote a short film based on his own experiences as an actor, called _Multi-Facial (1995)_ (qv), which was shot in less than three days at a cost of $3,000. _Multi-Facial (1995)_ (qv) was eventually accepted for the 1995 Cannes Film Festival where it got a tumultuous reception. Afterwards, Vin returned to Los Angeles and raised almost $50,000 through telemarketing to fund the making of his first feature, _Strays (1997)_ (qv). Six months after shooting, the film was accepted for the 1997 Sundance Film Festival, and although it received a good reception, it did not sell as well as hoped. Yet again Vin returned disappointed to New York only to receive a dream phone call. 'Steven Spielberg' (qv) was impressed by _Multi-Facial (1995)_ (qv) and wanted to meet Vin, leading him to be cast in _Saving Private Ryan (1998)_ (qv). _Multi-Facial (1995)_ (qv) earned Vin more work, when the director of _The Iron Giant (1999)_ (qv) saw it and decided to cast Vin in the title role. From there, Vin's career has steadily grown, with him securing his first lead role as Richard B. Riddick in the sci-fi film _Pitch Black (2000)_ (qv). The role has earned him a legion of devoted fans and the public recognition he deserves. Since then, he has headlined a series of blockbusters, often but not only centered on fast-driving motor vehicles: _The Fast and the Furious (2001)_ (qv), _xXx (2002)_ (qv), _The Pacifier (2005)_ (qv), _Fast & Furious (2009)_ (qv), _Fast Five (2011)_ (qv), _Furious 6 (2013)_ (qv), and _Furious Seven (2015)_ (qv). He also voiced Groot in _Guardians of the Galaxy (2014)_ (qv) and starred in the lower-budgeted courtroom drama _Find Me Guilty (2006)_ (qv), the latter directed by 'Sidney Lumet' (qv).

Tudtad?

Egy Airbus A330-300 típusú repülőgéppel forgatták a Non-stop című filmet.

Tudtad?

A Pofázunk és végünk egyik jelenetében, amikor Ice Cube Santiagonak, Miggsnek és Codynak beszél Benről, azt mondja: "Ez egy jó nap volt", ezzel utal egyik ismert számára, az It Was A Good Day-re.

Tudtad?

Kellan Lutz, amikor megkapta a Herkules legendája főszerepét, testalkatilag minél nagyobb akart lenni, de a rendező azt mondta neki: "Inkább a kockás hasadat emeljük ki még jobban!"

Tudtad?

Bruce Willis 3 millió dollárt kapott volna négy forgatási napért az The Expendables – A feláldozhatók 3. című filmben, de kevesellte az összeget, ezért Stallone inkább lecserélte a karaktert Harrison Fordra.

Tudtad?

A Llewyn Davis világát többek között két Oscar-díjra, három-három Golden Globe-ra és BAFTA-díjra is jelölték, és mások mellett a torontói kritikusok szerint volt a 2013-as év legjobb filmje.

Kommentek