Filmek a hangulatodra szabva
  • Főoldal
  • Hírek
  • A kislány és a zombik - Maisie tudja kritika

A kislány és a zombik - Maisie tudja kritika

@Maisie tudja 2014. 02. 20.

Ezt a filmet minden gyakorló és wannabe szülőnek látnia kell! Főleg annak, aki azt hiszi, ő minden jól csinál.

Hétévesek vagyunk. Imádjuk a szüleinket, de apu és anyu egyre többet ordítoznak egymással. Szerencsére Margo, a bébiszitterünk gyakran játszik és rajzol velünk gyönyörű szobánkban. Aztán apu elköltözik, és az új lakásban is van sok szép játék, de mit keres ott Margo, miért öleli át apu és hol van anyu? Aztán anyunak új férje lesz, Lincoln, aki kedves hozzánk, de anyut ez is idegesíti. És miért nem jön értünk senki az iskolába? És amikor végre jön, miért Margo vagy Lincoln és miért nem anyu vagy apu? Aztán anyu zenélni megy, apu meg elutazik messzire, és akkor mi kinél alszunk?
 
Julianne Moore feketére lakkozott körmökkel hazudja magának, hogy jó anya. Fotó: Parlux Entertainment
Fotó: Parlux Entertainment
 
A hétéves Maisie egy jószagú, puha tündér, akit meg lehet ölelni, aki puszta létével el tudja hitetni a szüleivel, hogy jó emberek, hiszen azt lehet neki mondani, hogy szeretlek, kicsim, és még úgy is lehet érezni. Maisie továbbá egy probléma, egy labda, akit a szülei egymásnak passzolnak, ha éppen dolguk akad. Ha meg egyik sem ér rá, továbbpasszolják, kvázi idegeneknek.
 
Valójában Maisie egy kislány, akinek nem látványos vallomásokra, hanem állandó és értő figyelemre, kiszámíthatóságra és békés környezetre van szüksége. Ebben állnak ugyanis egy hétéves gyerek igényei, csak ettől válhat egészséges lelkű felnőtté.
 
Maisie tudja. Fotó: Parlux Entertainment
Fotó: Parlux Entertainment
 
Scott McGehee és David Siegel filmje Henry James 1897-ben írt regényének modern, manhattani adaptációja, mely anélkül mutat rá erre az alaptételre, hogy ez explicit módon elhangzana a filmben. Zsenialitása abban áll, hogy nem lehajol, hanem leguggol a kislány mellé, és rezzenéstelen tekintettel mutatja meg, micsoda szörnyeteggé válhatnak a saját karrierjüket hajhászó, egoista szülők. Színészvezetésük is példaértékű: túljátszástól, látványos gesztusoktól mentesek az alakítások. Szentimentalizmus még nyomokban sem található ebben a drámában.
 
Julianne Moore tehetsége és tapasztalata megmutatja magát a menő rockénekes szerepében. Öleli és csókolgatja a kislányt, elhalmozza a világ legszebb játékaival, de három percnél tovább nem tud figyelni rá. Túlságosan leköti az énekesi karrier, a próbák, és a turné. Önmaga. Ha pedig valaki megérteti magát Maisie-vel, az vele akar kitolni. Az apát alakító Steve Coogan (Philomena) jelenléte a vásznon átütő. A brit üzletember örömmel bohóckodik kislányával, de túl sok dolga van, hogy elvigye magával Angliába, vagy beteljesítse a nagy álmot, a hajókázást, így az puszta ígéret marad. A válás után mindketten azonnal magukhoz rántanak egy-egy trófeaszámba menő, fiatal partnert: a férfi a bébiszittert, a nő egy bármixert.
 
Fotó: Parlux Entertainment
Fotó: Parlux Entertainment
 
Aztán elkezdődik a gyerek ide-oda passzolása, majd egyre többször fordul elő, hogy a kislány csak ül valahol, ahol letámasztották: a high-end apartmanház portáján, este egy bárban, és az is előfordul, hogy idegeneknél ébred. Ahogy az új házastársak, az Alexander Skarsgard és Joanna Vanderham által megformált Lincoln és Margo ráébrednek, mennyire mellékesek valójában, úgy kezdi el foglalkoztatni őket egyre jobban a kislány jólléte. És megcsillan a remény, hogy végre a felnőttek is rájönnek, mi az, amire a kislánynak szüksége van. Mert Maisie tudja.
 
- bio -
 

Kommentek