Filmek a hangulatodra szabva

Walt Disney sem menekülhet Kína elől

2014. 03. 10.

Mit lehet tenni: vagy kínai motívumokat épít be filmjeibe a Disney, vagy lemondhat az egymilliárd fős piacról.

A Disney a jégen is óriási siker volt Kínában (Fotó: Europress Fotóügynökség)
A Disney a jégen show is óriási siker volt tavaly Kínában (Fotó: Europress Fotóügynökség)
 
Kicsit nehéz elképzelni, mi lesz a terv eredménye: a Disney a Sanghaji Médiacsoporttal együttműködésben a kínai nézők igényeinek megfelelő, a kínai történelemből idéző, kínai kulturális elemeket vegyítő produkciókat akar gyártani, megőrizve a Disney-filmek jellemző elemeit. És mégis melyik jellenző elemeit fogják tudni így megőrizni…?
 
Ehhez kellenek nagy agyak, az biztos: a cég kínai és amerikai szakemberek együttműködésében bízik, e célból tapasztalt, a helyi piacot jól ismerő kínai szerzőket, kreatív szakembereket, forgatókönyvírókat és filmrendezőket szerződtetnek.
 
Persze a pénz beszél, de még mennyi pénz! A kínai, Japánt megelőzve, immár a világ második legnagyobb mozipiaca, amely az évtized végére az Egyesült Államokat is maga mögött hagyva világelsővé nőhet. A bővebb értelemben vett szórakoztatóipar szintén hatalmas méretű bővülést mutat: árbevétele a 2013-as 120 milliárd dollárról az évtized közepére már a 150 milliárd dollárt közelítheti. A Disney 2005-ben nyitotta meg Disneylandjét Hongkongban, és várhatóan 2016-ban nyitja majd meg Sanghajban, emellett a világ legnagyobb Disney-boltját is felépíti a 24 milliós metropoliszban.
 
A Jégvarázs pont most lépett be a milliárdosok klubjába (Fotó: Fórum Hungary)
A Jégvarázs is belépett a milliárdosok klubjába (Fotó: Fórum Hungary)
 
Pedig így sem megy rosszul a Disney-nek: a dupla Oscar-díjas Jégvarázs pont most lépett be a "milliárdosok klubjába", ami azt jelenti, hogy világszerte már több mint egymilliárd dollárért (226 milliárd forintért) váltottak rá jegyet a nézők. Persze a box office-adatokban néha olyan csillagászati összegek szerepelnek, hogy egy–egy pillanatra (de nem többre) el is bizonytalanodik az ember, el tudna-e költeni annyi pénzt, a "milliárdosok klubja” más. Ebben összesen 18 film szerepel. A bevételi listát James Cameron 2,8 milliárd dollárt kereső Avatar (2009) és 2,2 milliárdot kasszírozó Titanic (1997) című filmje vezeti. Először 1993-ban, a Jurassic Parknak sikerült átlépnie az egymilliárd dolláros jegybevételt, és nem sokkal a Jégvarázs előtt a Vasember 3 ugrotta át a lécet.
 
Forrás: mti.hu
 
 

Kommentek